אזעקה ביתית

אזעקה ביתית

בס”ד

אזעקה ביתית

 

“לנו זה לא יקרה” – זהו המשפט המדויק אותו אמרה לי אשתי לפני כחודשיים בדיוק בעוד אני מנסה לשכנע אותה להתקין אזעקה ביתית בביתנו.

“מה הסיכוי שינסו לפרוץ דווקא אלינו לבית, אנחנו גרים בשכונה טובה – אזעקה ביתית, נו באמת, זו סתם הוצאה מיותרת. עדיף כבר לחסוך לטיול שנעשה בחו”ל” – אמרה, ואני, מבלי להתווכח יותר מדי, השתכנעתי ושתקתי.

 

חודשיים עברו והנה אני נגש לכתוב לכם את המאמר הזה מתוך התנסות אישית וממשית ולא רק תיאורטית בפריצה שהנזק שלה הסתכם לא רק באלפי שקלים, כי אם בעשרות אלפים. לפתע ההוצאה הקטנטנה שבהתקנת מערכת אזעקה ביתית נראית מטופשת ומצחיקה.

הסיבה שאני מקדיש מזמני ונותן לכם טעימה מציאותית יותר היא שלעיתים כשאנו שומעים דברים תיאורטיים ולא ממשיים אנו נוטים “להלבין” אותם ולהכניסם מתחת לשולחן, או במילים אחרות – להתעלם מהם. בין אם בשל הרצון לחסוך עוד קצת כסף ולא להתחיל עכשיו בהוצאה שנראית לכאורה מיותרת, ובין אם בשל אמונה חסרת ביסוס כי כמו שאמרה אשתי “לנו זה לא יקרה”.

 

אז התשובה היא לא, לנו זה כן יקרה ולנו זה קרה (!) ואינני מאחל לאף-אחד מכם לעבור חוויה שכזו. עוגמת הנפש גדולה. ציוד באלפי שקלים הושחת ונהרס, רכוש נגנב. לפחות למזלנו אף-אחד מהילדים לא שהה בבית באותו זמן, כך שאף-אחד לא נפגע מהמאורע הנורא.

 

מייד לאחר המקרה פניתי לאיש מקצוע המתמחה בהתקנת אזעקה ביתית למיגון הבית. נדהמתי לגלות עד כמה הפעולה פשוטה וזולה. לאחר מכן, כאשר האזעקה הייתה מותקנת לתפארת – חשבתי לעצמי “כמה יצאתי מטומטם”.

אני יכול להגיד בפה מלא כי אם האזעקה הביתית הייתה מותקנת אצלנו בבית לפני מקרה השוד, הוא לא היה צולח. הרעש וההמולה שהיו נגרמים כתוצאה מכך שהמערכת עובדת בצורה מושלמת היו מבריחים בוודאות את אותם פושעים ומונעים מהם לבצע את זמם.

 

לא סתם התיישבתי לכתוב שורות אלו. תקוותי היא כי לא תגלו את הנאיביות והטיפשות שאני גיליתי, ואם אין לכם מערכת אזעקה ביתית המותקנת כבר בבית – רוצו עוד היום והתקינו אחת כזו. לאחר שתעשו זאת, תוכלו להתפנות להמשך עיסוקכם מבלי לתת למחשבה טורדנית על פריצה לבית שלכם לחדור יותר לראשכם.

ענק המיגון והתקשורת אזורי שירות טכנאי, והתקנה ,אזעקה ביתית. רחובות, נס ציונה, יבנה, באר יעקוב, ראשון לציון, נשמח לתת שירות…

 

Edit